Az Emerging Europe 23 fejlődő ország befektetési ügynökségeinek teljeítményét vizsgálja immár 2018 óta. Az elemzés csak a szervezetek honlapjain elérhető adatokat, illetve az online térben látható aktivitásukat hasonlítja össze. Az alábbi szempontok szerint állítják fel a rangsort:
Az általuk nyújtott információk hitelessége | 30% súllyal |
Nyújtott támogatások és közösségépítés | 25% |
Online jelenlét és könnyű használat | 20% |
Innovativitás és kreativitás | 15% |
Az országban zajló fejleményekről tájékoztatás | 10% |
Befektetési ügynökségek összesített sorrendje:
Aktuális és hiteles információk szolgáltatása valóban alapvető egy nemzeti befektetési ügynökség tevékenységében. A közösségi médiák hatékony és tudatos használata elismerem, viszonylag új dolog, de ma már az is elengedhetetlen. Ez utóbbi egyébként jóval kevesebb figyelmet kap Magyarországon a vállalkozások körében is pedig enélkül jóval kisebb potenciális ügyfélkört tudnak elérni. Social media marketing és értékesítés fontosabb pillére az üzletszerzésnek, mint a többi hagyományos csatorna.
A helyezés ellenére a HIPA befektetések tekintetében viszont kifejezetten jól teljesített, mivel az egy főre jutó lakosság arányos beruházások rangsorában az előkelő 5. helyet szerezte meg Magyarország számára. És ha szigorúan vesszük mi a fő feladata egy ilyen ügynökségnek, akkor nyilvánvalóan a tőkevonzás.
Az összes befektetések volumenében a 8. helyen áll az ország.
A teljes jelentés itt olvasható.